Prowadzenie dochodowego biznesu jest możliwe mimo wielu kosztów, jakie musi ponosić polski podatnik. Jeśli mamy świetny pomysł na biznes i wierzymy, że przyniesie zyski, warto złożyć wniosek o dofinansowanie w Urzędzie Pracy lub innej instytucji, która to umożliwia i wystartować.
Zakładanie firmy zaczynamy od wpisu do CEIDG, określamy w nim kod PKD, czyli rodzaj prowadzonej działalności, dzięki temu Urząd Skarbowy dostanie informację o tym, czym się zajmujemy. Trzeba tam wpisać datę rozpoczęcia działalności, może być to dzień po tym, w którym wypełniamy wniosek.
Trzeba również określić sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym, jeśli wybierzemy ryczałt lub kartę podatkową, ułatwiamy sobie całą księgowość. Nie zawsze jest to jednak opłacalne, bowiem rozliczanie się na zasadach ogólnych niesie ze sobą wiele korzyści.
Warto stosownie szybko wybrać się do ZUS-u i wypełnić potrzebne dokumenty. Zostanie również wyliczona nam pierwsza składka. Warto skorzystać z niskich składek przez pierwsze dwa lata prowadzenia działalności.